श्यामशितल परियार, लमजुङ । खेतमा ‘लहलह’ धान झुलेको छ । बारीमा ढकमक्क कोदो फुलेको छ । रात जुनेली । दिन घमाईलो छ । बजारमा बसेका छोराबहाुरी नाति पनि घरमा आएका छन् । दसैँको बेला गाउँमा मानिसको चहलपहल पनि बढेको छ ।
दसैँको छुट्टै रौनक छ । तर सुन्दरबजार नगरपालिका –६, का जुठे परियारको मन भने खासै रमाएको छैन, दसैँको उल्लासमय समयमा पनि । दसैँको बेला पनि उनलाई केही खल्लो महसुस भएको छ । दसैँको बेला ‘नहराको धुन’ सुन्न नपाउँदा केही खल्लो महसुस भएको हो, उनलाई ।
उनका अनुसार केही वर्ष अघिसम्म नौरथ सुरु भएदेखी नै गाउँ–शहरमा नगरा लगाउथे । नगरा लगाउँदाको दमाहाको धुनले दसैँ आएको आभाष गराउँथ्यो ।
‘नौरथ देखी उस्तै परे पूर्णेसम्म नगरा लगाउँथे । नगराको धुन सुन्न पाउँदा दसैँ आएजस्तो हुन्थ्यो । मनमा छुट्टै आभाष हुन्थ्यो । अहिले त नगराको धुन सुन्नै पाईँदैन । दसैँ नै सुनसान भएको छ । मलाई त दसैँ नै खल्लो लागेको छ,’ घरको पिँढीमा बसी चिया पिउँदै गरेका परियारले निराशा भावमा भने ।
जानकारहरुका अनुसार केही वर्ष अगाडि दसैको सुरुका दिनदेखी नै गाउँ–बस्तीमा दमाहा बजाएर नगरा लगाएको सुन्न सकिन्थ्यो । दसैँको बेला नगरा लगाएको घरमा सुख–शान्ति छाउने धार्मिक विश्वास पनि रहि आएको छ । दसैँको बेलामा परियारका समुदायका मान्छेले घर–घरमा पुगी दमाहा बजाएर लगाउने नगरा प्रथा पछिल्लो समय भने हराउँदै गएको छ ।
छैन युवापुस्ताको चासो र चिन्ता
युवा पुस्ताले चासो नदिँदा, नगरा लगाउनेलाई समाजले पनि राम्रो नजरले नहरेकै कारण यो प्रचलन बिस्तारै हराउँदै गएको सुन्दरबजारकै ५३ वर्षे भुलबहादुर परियारले बताए ।
‘अहिलेका ठिटाहरु बाजा बजाउनै लाज मान्छन् । बरु अरु समुदायका मान्छेले बाजा बजाएर हिँड्न थालिसके । त्यसैमाथि यो नगरा लगाउने चलन त हराईनै सक्यो नि । नगरा लगाउनेलाई समाजले खासै राम्रो नजरले पनि हेर्दैनन् । त्यसैले युवापुस्ताको त यसमा कुनै चाख नै छैन,’ उनले थपे ।
गतवर्ष दसैँको घटस्थापनादेखी नै नहरा लगाउँदै गाउँबस्तीका घर–घरमा पुगेका लमजुङ–फेदीकुना भुत्याहका भक्तबहादुर परियारले अहिलेको वर्ष नगरा लगाएनन ।
गतवर्ष गाउँमा रहेका २ सय बढि घरधुरीमा नगरा लगाई राम्रै भाग (नगरा लगाएस्वरुप विस्टले दिने दान) उठाएका उनले अहिलेको वर्ष भने नगरा लगाएनन ।
‘बिहान–बिहानै उठी नगरा लगाउँदै घर–घर पुग्नुपर्छ । उमेर पनि ढल्क्यो । नगरा लगाउनै गाह्रो भो । त्यसैले अहिलेको वर्ष नगरा लगाउन सकिन । अब नगरा लगाउन सक्दिन होला बाबै !,’ लामो समयसम्म नगरा बजाउँदै आएका भक्तबहादुरले नरमाईलो मान्दै भने ।
उनका अनुसार यो परियार समुदायको सँस्कार हो । परम्परा हो । पुर्खाले दिएको सम्पत्ति हो । ‘तर अहिले यो परम्परा सखापै भयो नी !,’ निन्याउरो पारामा बोले ।
सुतेकी देवी पनि ब्युँझने विश्वास !
घटस्थापनादेखी ब्राह्मण क्षेत्री समुदायमा दसैँको नवमीसम्म बिहानमा दुर्गा भवानीको पूजा गर्ने चलन छ । दमाहा बजाएर नगरा लगाउँदा दमाहाको धुनले सुतेकी देवी पनि ब्युँझने, प्रसन्न हुने र नहरा लगाएको घरमा सुख–शान्ति, समृद्धि छाउने विश्वास रहि आएको शिक्षण पेशामा लामो अनुभव बटल्नुभएका भोटेओडारका हरिप्रसाद अधिकारीले बताए ।
पछिल्लो समय यो प्रचलन हराउँदै गएकोमा उनलाई पनि ‘नमज्जा’ लाग्छ । हिन्दु धर्मसँस्कृतिसंग जोडिएको नगरा लगाउने प्रथा पछिल्लो समय हराउँदै गएकोमा सँस्कृतिप्रेमीहरुले चिन्ता व्यक्त गरेका छन् । परियार समुदायको मौलिक सँस्कार भएकाले नगरा लगाउने प्रथा जोगाउन सबै परियार समुदाय जुट्नुपर्ने सरोकारवालहरु बताउँछन् ।
सम्बन्धित खबर
चाडपर्वमा खर्चको जोहो गर्न राउटे टोली पोखरामा
अयरपानीमा आँधीखोला फाउन्डेसनको परिकल्पना
वन उद्यम स्थापना सम्बन्धी अभिमुखीकरण एवं कार्यशाला गोष्ठी
दोस्रो राष्ट्रपति रनिङ शिल्ड तथा शैक्षिक महोत्सव शुरु
लेकबाट बेसी झर्न थाले भेडाका बथान
करमा छलकपट गर्नेलाई बढी दण्ड: प्रमुख कर अधिकृत शर्मा
यो पनि पढौँ
तनहुँ दुर्घटना: बस चालककाे मृत्यु, ३० घाइते [नामावलीसहित]
पोखरा हेम्जामा मध्यराती दुर्घटना हुँदा दोहोरी गायक किरण अधिकारीको मृत्यु
तनहुँको गोरेचौतारामा दुई बस ठोक्किँदा २९ जना घाइते
पोखरामा रिसोर्टको जग खन्ने क्रममा पुरिएर मजदुरको मृत्यु, चार घाइते